LVV gecertificeerd Vertrouwenspersoon

De Arbowet bepaalt dat een werkgever zich optimaal moet inspannen voor een veilige werkomgeving. Een belangrijk aspect van goed werkgeverschap is het aanstellen van een vertrouwenspersoon waarbij medewerkers terecht kunnen met meldingen omtrent ongewenste gedragsvormen en integriteit. Er ligt zelfs een wet bij de Eerste Kamer klaar. Zodra hier akkoord op wordt gegeven, is een vertrouwenspersoon bij tien medewerkers of meer verplicht.

Als LVV-registervertrouwenspersoon® draag ik graag bij aan het creëren van een goed en veilig werkklimaat. Ik ben opgeleid door het Landelijk Instituut Vertrouwenspersonen (LIVP).

 

Waarom een Externe Vertrouwenspersoon?

Medewerkers kunnen in vertrouwen met mij als Externe Vertrouwenspersoon sparren over mogelijke zorgen, pesterijen en bv. twijfels. Hierdoor kan ik samen met de medewerker problemen aanpakken voordat ze escaleren.

Dit kan toch ook met een interne vertrouwenspersoon zullen jullie je afvragen? Ja dat is ook een optie, maar uit ervaring weet ik dat een interne vertrouwenspersoon in de praktijk door medewerkers veelal wordt gezien als de lange arm van HR. En dat werpt voor die medewerkers een drempel op om hulp van een interne vertrouwenspersoon in te roepen. Met alle gevolgen van dien.

Als voormalig HR verantwoordelijke kan ik hierover meepraten. Ik was tien jaar lang ook de vertrouwenspersoon binnen de organisatie waar medewerkers terecht konden. Ik heb regelmatig voor hele lastige situaties gestaan waar ik er voor de medewerkers wilde zijn, maar ik ook tot het management behoorde. Dat gaat niet samen.

U wilt als werkgever toch ook een veilige werkomgeving kunnen bieden? Dit zorgt voor minder stress, een lager ziekteverzuim, minder beschadiging van medewerkers en levert gemotiveerde en productieve collega’s op.

1 - 20 medewerkers

Jaarlijkse beschikbaarheidsvergoeding

€ 299,- (excl. BTW)

  • Telefonisch bereikbaar voor alle medewerkers
  • Jaarrapportage/adviesrapport voor management
  • Klankbord voor interne vertrouwenspersonen
  • Incl. 1 eerste meldingsgesprek kosteloos
  • Vanaf registratie van melding gaat mijn uurtarief in van € 100,- excl. BTW
  • Excl. reiskosten en evt. huur gespreksruimte 

20 - 50 medewerkers

Jaarlijkse beschikbaarheidsvergoeding

€ 499,- (excl. BTW)

  • Telefonisch bereikbaar voor alle medewerkers
  • Jaarrapportage/adviesrapport voor management
  • Klankbord voor interne vertrouwenspersonen
  • Incl. 2 eerste meldingsgesprekken kosteloos 
  • Vanaf registratie van melding gaat mijn uurtarief in van € 100,- excl. BTW
  • Excl. reiskosten en evt. huur gespreksruimte 

50 - 100 medewerkers

Jaarlijkse beschikbaarheidsvergoeding

€ 899,- (excl. BTW)

  • Telefonisch bereikbaar voor alle medewerkers
  • Jaarrapportage/adviesrapport voor management
  • Klankbord voor interne vertrouwenspersonen
  • Incl. 3 eerste meldingsgesprekken kosteloos
  • Vanaf registratie van melding gaat mijn uurtarief in van € 100,- excl. BTW
  • Excl. reiskosten en evt. huur gespreksruimte 

Adres

Monnickendam

Telefoon

+31(0)6 115 244 64

Volgen